2013年4月13日土曜日

オーストラリア パースの春 2 Spring in Australia 2

またオーストラリアの春の写真。ずいぶん前の写真で当時乗っていたフォードのファルコンが写っています。

4リッターの大きなエンジンで、ドアロックはリモコンだったけれど、窓は全部手回しでした。
ガソリンは、当時は円高と、ガソリン自体もリッター70セントくらいで、今の日本の価格の3分の1くらいの感じです。

Long time ago, that was my car, which is Ford Falcon. It has a big 4 litter engine, and has remote door lock, but all windows was not power supported. 
The price of petrol was not expensive at that time and I didn't care to buy a big car.

オーストラリアでは、パソコンサポートを自営でやっていた時期が4年くらいあったけれど、頼まれればなんでもやりました。今回の写真は日本から来た写真家のアシスタントをしたときに自分のデジカメで撮ったものです。

アシスタントとは言っても車の手配やら、運転手、現地の人との通訳とか、もう一人アルバイトを手配したりとかでした。

当時はカーナビもなく、私は土地勘もない方向音痴ときており、大変でした。

 I used to do computer support and was self-employed about 4 years. My main job was computer support, but I did anything, if I could do.
These photos are taken when I have done the assistant for Japanese professional photographer.

モデルさんをオーディションで選んで撮っていました。私の撮った写真も載せます。オーストラリアはオーバーウェイトの子ばっかり目についたけど、モデルさん達は、さすがにスマートで綺麗な子ばかりでした。ただ一緒に移動したスタイリストさんはデブおばさんでした。

The photos were a girl, who was chosen by the auditions. In Australia they have many over weight people, but all the girls, who came to the auditions are slim and also beautiful.
Only the stylist was not a slim middle aged woman.

数日間撮影は行われましたが、この日だけは他にもう一人アルバイトさんがいたので、私も少し写真を撮ることができました。

The photo shooting has been done three or four days, and only that day we got another assistant and I could have the time to take some photos.

途中で、大きなトカゲを見つけたので記念写真を撮った。と言ってもタバコのケースとか置かないと、ワニくらいあるのか、はたまたヤモリ位しかないか分かりにくいかも。

We found a big lizard and took photo. It's hard to guess how big is it. I think I should put a cigarettes or something.

この写真家というのがくせ者でした。わがままで口も悪く、ブッシュに置いてきてやろうかと思いました。

The photographer was very selfish. I should have left him in the middle of a bush. 

まあ、私も気の利かない方向音痴のおじさんで、英語もあまり褒められたものでないので仕方ないかも。

Hmm, I can understand his behaviour, because I don't have a good sense of direction and my English also not very good.

これはつい最近、トリミング直後のモクです。前にもまして、まんまる顔になってます。この写真自体もトリミングしてあります。でないとまわりのごちゃごちゃが全部写ってしまい大変な騒ぎになってしまいます。

This is taken very recently, just after the trimming. This photo also trimmed, otherwise you could see the messy room.

0 件のコメント:

コメントを投稿