2013年6月30日日曜日

2013/6/16 鶴ヶ島ドッグガーデンリゾート(室外編) 16/6/2013 at Tsurugashima Dogs Garden Resort (outdoor)

前回のお食事の後、モク家は少々遅れて外へ出ました。鶴ヶ島ドッグガーデンリゾートは外が芝生なんで、雨の日の後でもみなさんドロドロにならずにあそべます。

After having our lunch, we went out to the dog run area. The area is covered by lawn grasses and it's not the problem to play after the rain.

真ん中に大きな木があって、ちょっと涼しいです。真夏の日差しはこたえます。ランの真ん中に涼しいところがあるのはとてもいいです。

There is a big tree in the middle of the area. In the shade of the tree, it is comfortable. Particularly in the summer, it's nice to have that.

最近、私はあちらこちら悪くて病院によく行きます。眼科から始まってます。
By the way, I go doctors often recently and it started when I went to the eye doctor.

ちょっと前ですが、皮膚科に行ってきました。顔とかアゴに何かできてしまい、かさぶたになったりします。ついついさわって取ってしまいます。

A few weeks ago, I went to dermatologist. I've found some kind of rash or something on my face and it becomes scabs.

モクマムは皮膚がんだと脅かすので、皮膚科に行ってきましたが、ちょっと見ただけで湿疹でしょうとか。診察は3分で終わり、効きそうにないVG軟膏をもらってきました。

Mokumum said it might be skin cancer and better to go to a doctor. Therefore, I went to the surgery, but the doctor said that it must be just a rash and the consultation took only a few minutes. Then, I've got a VG cream, which looks like not very effective.

効かないようでしたら直ちに使うのをやめて、また来てくださいと言われましたが、いつの時点で判断して、即使わないようにするのか難しい気がします。

The doctor said that it's better to stop using, if I found the cream is not effective to me. However, it's not easy to decide, when I should stop to use.

何かできているのは首から上だけでしたが、「清潔にして、なるべく触らないように」と言われました。私の顔は不潔で、普段その不潔な顔をいじくりまわしているみたいです。ちゃんと顔洗ってますよ。

The doctor also said that I should  keep clean my face and not to touch very often. I am afraid that my face is not dirty and am not touching very often. I wash my face every morning and night.

そのあとは整形外科です。左中指が腫れてきて痛いです。力が入らないし曲げると痛いので、中指を立てた状態になりやすいです。アメリカとかでやったら大変です。

After that, I've got a problem with my middle finger of the left hand. It has pain and is not easy to bent. I have to be careful with that inf front of the people.

整形外科では、レントゲンやらおしっこの検査、採血とかいろいろやりましたが、検尿はなぜか、診察のあとでした。

At the surgery, I had some x-rays of my finger and took my blood and urine. I don't know why, but the urine test was after the consultation.

レントゲンの結果は見て話してくれましたが、検査結果がでないと、原因もわかりませんとか。「炎症があるようです」とか言われましたが、腫れているんだから当たり前です。

The doctor watched my x-ray, but he said doesn't know what causes the problem, because the results of all the test was not coming yet. He said  it has an inflammation, but I think that is quite obvious.

それでも飲み薬と塗り薬はもらいましたが、さっぱりよくならずひどくなってます。採血もしたのに次回の来院日も言われず、「お大事に」と言われました。次回はいつ来ればいいかと聞くと、「1週間くらいでいいんじゃないですか」とか。

Anyway, I've got some medicine, but the symptoms is rather getting worse. When I leave the surgery, they didn't say when I should come again. Therefore, I asked when should be there again, and they said "Maybe, one week after".

まったく、鶴ヶ島ドッグガーデンリゾートと違う話になりました。病院づいている私と違い、モクはとても元気です。

Sorry for the story, which is nothing to do with Tsurugasima Dogs Garden Resort. The good thing is that Moku is quite healthy, it's different with me.

0 件のコメント:

コメントを投稿