2013年7月19日金曜日

2013/07/13_14 北軽井沢サンランドオートキャンプ場-1 Kitakaruizawa Sunland Auto Camp site 13/07/2013_14 -1

最近、キャンプ場レポになってます。今回は北軽井沢にあるサンランドオートキャンプ場です。

今度ばかりはなんとか早く出発しようと前の日の夕方に荷物を積み込みましたが、案の定大事なツーバーナーを忘れていて、翌日の朝積みました。そのまま出発していたら、現地で真っ青になっていたでしょう。

荷物がいっぱいでほとんどパズル状態です。 ここに載らないクーラーボックスは助手席に陣取ってシートベルトしてます。

 These days, my blog becomes reports for the camping sites. This time is Sunland Auto-Camping Area at Kitakaruizawa.
We always start to go camping not early in the morning, just in the morning and tried to go earlier than usual and packed the day before.
However, I forgot to put in the 2-burner stove and remembered just before we start. If we didn't bring that, we cannot do cooking.

途中でツルヤとかいうショッピングセンターでお買い物をしました。大人気で車も人もいっぱい。一見してキャンパーが多く、普段のお買い物とずいぶん雰囲気が違って面白い。

そこから中軽井沢駅をこえて次の18号線をわたるのに1キロくらいではと思いますが、1時間くらいかかりました。必ずどこかで渋滞にあいます。

おかげで今回もやはり到着はお昼すぎ。なかなか午前中にたどり着けません。

On the way to the camping site, we got foodstuff at the shop called Tsuruya, which is at Karuizawa.
The shop looks very popular and so many cars and people there and most people look like campers.
After that we've got a big traffic jam and it took around one hour for 1km to pass the Route 18 and this time also, we couldn't get to the camping site in the morning.

まだ、夏休み前ではありますが、すでにキャンプシーズンのはずなのにお客さんはウチだけでした。全部で13サイトしかないですが、誰もいません。

我が家は電源なしのBサイトを選びました。一泊だなので、別に電源はいりません。しかし、またスピーカーは夜になる前にバッテリーがフラットになりました。対策が必要です。

The site was empty. We were the only visitors there. I wonder why. The site only has 13 area for the camping, but nobody there.
We chose B-site, which doesn't have A/C outlet. I don't think we need the power outlet only for one night.

誰もいないのでここぞとばかりに広くスペースを取ろうとしましたが、限界があります。空いているからと言って、車とタープにテントを数10m離して立てても不便なだけです。

The camping area was big and nobody there, so we can pitch our tarp and tent anywhere we like, but if we keep the big distance between them, it is not convenient anyway.

キャンプサイトは誰もいませんでしたが、横の通りは、たまに別荘に泊まっている人たちで出入りする車とか、散歩している人達が通りました。

キャンプ場のはずなのに、テントを張っているのは我が家だけなので、公園で勝手にキャンプをしている人たちみたいな感じでした。

Although the camping site was empty, the road has been used by the people, who live in the summer house there, because the camping site is managed by the same office.

こちらAサイトの道路側入り口で、 A/C電源付です。別に電源はいりませんが、トイレやシャワー、炊事場に近いのは魅力です。

This is A-site, which has the power outlet. I don't care the power, but the shower and toilets are very close.
This is the entrance.

Aサイトです 。この横に卓球場があります。
This is the A-site, and they have facilities next to it.

Aサイトの横にある建物で、炊事場(流し台)とその横に木でできたゴミ箱、建物の中はトイレに、シャワーとなぜか卓球場があります。

This is the next to the A-site and the building has toilets, shower rooms,  sinks and a big table tennis room.

こちらシャワールームです。シャンプーやリンスはありませんでしたが、お湯は無料でした。トイレもきれい。シャワーは2日目も撤収した後に使いました。

Here is the shower room. There was no soap and conditioner either, but very clean and free. I used next day also.

やけに広い卓球場です。もっと台はおけると思いますが。卓球ラケット+ボール(2時間)で1,000円 だそうです。
The table tennis room was huge. I think they can put more tables there. 

この日は、快晴とはいかず、曇り空。時たま小雨も降りましたが、設営しているときは少し晴れ間が広がり、結構暑かったので少しは日陰になっていた場所に設営しました。

しかし次の日の朝は日が当たってしまい、 暑かったです(考えてみれば当然です)。

The day was not very fine and sometimes we got some rain, but when we  pitch our tent, no rain there and some sunshine. So, we chose the shade of trees, but next day, there was no shade in the morning. (of course)

ちょっと遅めの お昼ご飯。またまたホタテとシシャモです。今回は焼きトウモロコシが参加しましたが、皮ごと焼いたせいかやけにおいしかったです。どうでもいいことですが、私はトウモロコシの粒を一つずつ取って食べるのが好きです。

This is the late lunch. Again, same seafood as before, just we put  an ear of corn. The corn was delicious, maybe because we put with the husk. I usually have corns picking grains one by one.

この間100円ショップでスノコをを買いました。クーラーボックスの下に敷くためです。特に今回買ったLogosのクーラーボックスはソフトタイプなので、地面にそのまま置くと汚れます。

The other day, I shopped slatted woods to put under cooler boxes. Especially, for the new soft type cooler box, I don't want to put directory on the ground.

100円ショップで、モクマムと電話で次の八百屋さんでの買い物の話をしていた時、話しながらスノコを3つ小脇に抱えたままお店を出てしまいました。

When I was shopping at the 100 Yen shop, I was talking with Mokumum over the phone and I went out holding 3 slatted woods from the shop, without paying money.

店を出てエスカレーターに乗るところで気がついて、びっくりして引き返しましたが、あまりにどうどうと品物を持ったまま店を出たからか誰も気づかなかったみたいです。

I've noticed when I just before the  escalator and rush to the shop again to pay the money.

途中から見た人は、お店の外からやってきてレジへ並びお金を払っている変なおじさんに見えたと思います。ちなみにレジの人達は、仕事に夢中で誰も気がつきませんでした。

It looks like a strange old man came into the shop and queued and paid the money without buying anything.

モクちゃんの写真が少ないので、関係ないですが一枚追加(後姿ですが)。しょっちゅう出かけるジョイフル本田で、便利包丁の実演販売を見るモクマムとモクです。 なんとなく、二人で感心して見ているみたいです。

This time, not many photos for Moku and I posted one here (took from the behind anyway). It took at the Joyful Honda again. Mokumum and Moku looked at the demonstration of some kitchen gadgets together.

サンランドキャンプ場レポは次回も続きます。
The report for the Sunland Auto-Camping  Area to be continued.

TOP

0 件のコメント:

コメントを投稿