2013年7月26日金曜日

2013/07/13_14 北軽井沢サンランドオートキャンプ場-2 Kitakaruizawa Sunland Auto Camp site 13/07/2013_14 -2

前回の続きです。遅めのご飯を食べた後のお散歩です。運動しないと、おなかもへりません、ヘコみません。

This post is a continuation of  Sunland Camping. After we had our lunch, we went to a walk with Moku. It's better to do some exercise for our health and make some beer tasty.

すごいスピードに見えますが、写真がブレてしまっただけで、実ははダラダラ歩いております。

It looks they running very fast, but actually,  the camera was shaken. They just strolled.

標識が半分埋まっているのか、だれかが半分にして立てなおしたのか。だとしたらごくろうさまです。

The sign is so short.  I wonder the ground level has been changed, or someone make the pole shorter.

近くには別荘がいろいろとあります。キャンプ場の人が管理してます。というより、別荘地にキャンプ場があるというのが正解でしょう。

They have summer houses there and managed by the same office of Camping site.

モクマムがトイレに立つだけで心配になり、ずっと帰りを待っています。お父さんにはお尻を向けてます。

Moku waiting Mokumum there. He doesn't care about me.

次の日の朝、タープとテントは日向になってしまったので、勝手にお向かいのサイトまでイスとテーブルを持ち込んで朝ごはんとなりました。

Next morning, our tent and tarp got much sunshine there. So, we took our table and chair to the opposite side and had breakfast. It got some shade.

テントたちとはこんなに離れてしまいました。パン焼き器を買いましたが、なかなか焼けず、待ちきれなくなり温まっただけで食べてしまいました。

It looks very far from  our tent. The other day, we got a tool for bread, but it took time to toast and we ate them when the bread was just warmed.

誰もいないので、好きなだけスペースを使って撤収です。お昼に近くなると暑くなるので早めにたたんでます。

I used big area to strike our camp, because nobody there. When the time getting closer to noon, it's getting hotter. So, we decided to leaver in the morning.

夏休み前のせいかもしれませんが、連休でも誰もいない穴場的なキャンプ場です。ただ、すぐそこに川とかないし、子供連れには遊び道具が必要かもしれません。卓球はできますが。

The camping site is a good place, but not many people know about. Just, it's better to have some  plaything for kids, because they don't have river very close.


やはり涼しいです。車の温度計(車外温度)は24.5度。ちょっと前の猛暑の時、鶴ヶ島でこの温度計は40度を超えました。頭クラクラです。関係ないですが、240kmまでのスピードメーターはどう考えてもいらないです。

The outside temperature was 24.5 degree Celsius. It's much cooler then Turugashima. We had over 40 degree Celsius there. By the way, the speedometer has 240km, but we don't need.

早めにチェックアウトしたので、途中で浅間山牧場へ寄りました。

We dropped by Asamabokujo, because we left in the morning.

また、お散歩です。夜更かしに暴飲暴食、パソコンに、ギターと不健康なことが好きですが、キャンプに行くとちっとは健康的になります。

Went for a walk again.  I only have some bad habits such as stay late at night, overeat and overdrink, but the camping makes me little healthier.

途中でダッコをねだるモクです。この写真はiPhoneで撮った動画を一時停止してプリントスクリーンしたものですが、結構みられます。動画はココです。

Moku wants to be  in Mokumum's arms. The movie is HERE. The photo was screen capture of the movie, but the quality looks not bad.

どこがどこのなんという山なのかさっぱりわかりませんが、いい景色でした。

I am not sure the name of mountains, but the scenery was fantastic.

この間、仕事帰りに牛乳と塩昆布を頼まれましたが、しそ昆布を買って帰りました。 おこられました。

The other day, Mokumum asked me to buy a carton of milk and Shiokonbu, but I've got Shisokonbu. Mokumum said that's not she wants.

昨日もお気に入りのやおやさんに寄って、お寿司と、お刺身とアサリを買ってきましたが、全部”半額”のシールが貼ってありました。

半額のシールを見るとついかごに入れてしまいますが、かごの中がシールだらけになってしまい、レジで少し恥ずかしくなります。

Yesterday, I went to my favourite grocery shop, I've got sushi, sashimi and asari clam and they all had red half price tags. Red half price tags are very tempting, but my shopping basket becomes all red and little embarrassing when I came to the checkout counter.

なんという花か知りません。デジカメになってからやみくもに撮ります。フィルムカメラの時には考えられません。昔、妹の子供がカメラをおもちゃにして、現像したら自転車のタイヤのアップに、洗濯物やら、意味のないものばかり撮れていたことがありました。

I don't know the name of this flower. After I started to use digital cameras, don't care what to shoot and how many photos I take. When I used film cameras, my sisters son played with a film camera and took useless photos such as clothes hanging for drying and surprised when developed the film.

ちょうどお昼時になったので、ふもとのラーメン屋さんでお昼となりました。

We had our lunch at this noodle shop at Asamabokujo.

外は、ワンコOKです。ちょっとタバコが気になりましたが。トマトが4つありますが、私の分が追加されております。お返しに麺を少し頂きました。私のは「辛くしてください」と頼みましたが、あまり辛くありませんでした。

Outside tables are OK for with dogs, just we don't like some guys smoking. The photo has 4 tomatoes, because I put mine. I asked them to make my soup spicy, but it was not so hot.

食べ物が出てくると黙ってはおりません。
Moku really wants some foods.

ここでもモクは人気者で、「カワイ~」とか、「ブログに載せたいから写真を撮らせて」とか言われました。テキトーな語句で検索してみましたが、残念ながらどこのどのブログかわかりません。

Some people said that Moku is very cute and took some photos. One of them said that wants to post on a blog, but I cannot find the blog.

帰りの道は、これから軽井沢に向かう車で大渋滞です。えんえんと車が続きびっくり仰天でモクマムは大騒ぎをしていました。ほとんど高速の出口からず~っと、といった感じです。

We were heading to the entrance of express way and opposite side of the road was huge traffic jam. It looks continued forever from the exit of the express way to Kitakaruizawa.

このところキャンプづいております。多分そのうちにまた出かけると思いますが、上のような渋滞はまっぴらです。

These days, we very often go to camping and will go again soon, but don't want to be in the big traffic jam like that.
TOP

0 件のコメント:

コメントを投稿