2013年10月15日火曜日

愛知に来たので、てるりん村へ行きました。

今年は、8月にお休みが取れなかったので、9月になってからお休みをもらい愛知の実家に帰りました。

This year, I couldn't take summer holidays and took in September and October and back to my home town in Aichi prefecture.

ブログで知ったお友達に会いに、『てるりん村』というドッグランのあるキッチンハウスへ行きました。ブログもありました。愛知でドッグランに行くのは初めてです。

Mokumum found a person, who lives in Aichi and we went a restaurant, which has a dog-run, together. The restaurant name is Terurin Village. They also has their blog.

 三河安城駅の近くですが、住所を見ると知立市になっています。

The restaurant is near Mikawa Anjyo station, but actual address is in Tiryu city.

実家からは1時間くらいかかりました。 埼玉でいつも行く鶴ヶ島のドッグランを思うとずいぶん遠い。

That was not very close from our home in Aichi and it took around 1 hour.

当日は、私は実家で用事があったので、送り迎えをしましたが、2往復してしまい、合計4時間のドライブとなってしまいました。

I've got a private appointment and I drove Moku and Mokumum to there, but it took over 4 hours to drive in total for 1 day.

ドッグランはあまり広くないですが、キレイでした。ただ、隣の家にいる犬がずっと吠えてました。ドッグランの隣にいたら、少しは慣れないのでしょうか。次回は私もココで何か食べてみようかと思います。

The dog-run space is not so large, but clean. Next door's dog was barking all the time, but I think he/she should get used  to find other dogs, because it was just a next door. Next time, if I had a chance I should try some foods there.

はるちゃんです。Haru chan there!

モクマムに拉致されました。

Got caught by Mokumum.

お友達が増えました。愛知に来たらまた遊んでもらえるとうれしいです。

Moku could find another friend. Hope, we could get together again, when we back to Aichi.

はるちゃんをつかまえて記念写真です。モクはやけにでっかく見えます。

We took photos with Haru chan. Moku looks very big.

みぽりんさんとも写真を撮りました。モクはダイエットの必要があります。(モクマムもです)

We took photos with Mipolin too. I think, Moku should be careful with his weight. (Mokumum too)

田舎です。 のどかです。あまりに平和で、ず~っと見ていると、バカになりそうです。

Very calm, peaceful and feel comfortable. It makes me not to think anything, but just looking scenery.

愛知の実家にもどると、私はご飯を食べるときになぜかイスの上に正座してしまいます。 おじいです。

When I have a meal in Aichi's home, I always sit on the chair, but always sit just like sit on the tatami mat.

この間買った焚き火台のために、実家で「薪をくれ」といったら、こんなにたくさん出てきました。しばらく山にこもる予定もないし、埼玉では置くところもないし、半分だけもらってきました。

それでも多いですが。薪は、実家には『煮て食うほどある』みたいです。お風呂を沸かすときにいつも使っているからでしょう。

ずいぶん大きくなるまで、普通の家でもみんなよく薪でお風呂を沸かしていると思っていました。

The other day I've got a barbecue cooker, which is also for open-air fire and I've asked my father to get some firewood. Then, I've got this much, but it too much and took half of them. I don't have any plan to stay many days in a mountain and have no space to keep in Saitama's home.

I thought many houses use firewood for hot water for a bath, because my home still doing that.

帰りの車から撮った富士山です。 雪があったほうが富士山らしいです。

I took this photo on the way to our home in Saitama. Mt. Fuji is famous with some snow on top.

実のところ、今日(10月14日)も実家に帰っています。またお休みをもらいました。実家で飲んだくれの毎日となっています。

Actually, today is 14th of October and I am back to Aichi's home again. I drunk always. I will post another one. See you soon.

 TOP

0 件のコメント:

コメントを投稿